feestkleding met 20% korting

  • members: gratis verzending vanaf 49.99
  • betaal makkelijk achteraf
  • 200+ winkels in Nederland
  • 30 dagen retourtermijn
Terug naar overzicht

Algemene bepalingen voor members van terStal

Algemene voorwaarden voor members van terStal

Deze algemene voorwaarden en het privacy statement zijn van toepassing voor members van terStal Familiemode.

De terStal klantenkaart vervalt per 28-09-2022

De terStal klantenkaart is geïntroduceerd op 29-09-2014 en is eigendom van TerStal Textiel BV. Met deze klantenkaart kun je sparen voor je aankopen bij alle winkels en in de webshop van www. terStal.nl. Per 28-09-2022, worden deze fysieke pasjes vervangen door een digitaal membership.

De klanten met een bestaande klantenkaart worden automatisch member van TerStal en de punten van de klantenkaart worden overgezet naar je member-registratie.

Het membership

De registratie om member te worden van terStal vindt digitaal plaats middels een online registratie via de webshop www.terstal.nl of bij de kassa in één van onze 220 winkels. Rechtsboven op onze website kun je kiezen voor de optie ‘word member’. Na registratie ontvang je van onze een e-mail ‘Welkom bij terStal’ en ben je officieel member van terStal. Dit geeft je de mogelijkheid om punten te sparen. Klanten dienen wel de minimumleeftijd van 18 jaar te hebben.

Nieuwsbrief

Indien je ook een inschrijving doet voor onze nieuwsbrief, word je per e-mail op de hoogte gehouden van de nieuwste collecties en kortingen. Bij inschrijving voor de nieuwsbrief ontvang je meteen 10% korting op je volgende aankoop, die na het inloggen als member wordt verrekend op de te betalen prijs. 

Wijziging werking klantenkaart

Als member van terStal profiteer je van alle voordelen die terStal te bieden heeft. Voorheen werd 2 keer per jaar de gespaarde punten (per staffel van € 2.50) uitgekeerd in de vorm van een klantencheque. De uitgekeerde punten werden in mindering gebracht op het totaal aantal gespaarde punten. Het sparen van punten blijft behouden, maar de vaste uitgifte-momenten komen te vervallen. In de volgende alinea’s wordt de werking hiervan uitgelegd.

Hoe spaar je punten?

Bij iedere besteding van € 1.- in één van de terStal-winkels en bij online-bestellingen (webshop) ontvang je 1 punt. 

Wat is de waarde van een punt?

Elk punt heeft een waarde van € 0.04. De punten worden berekend over het aankoopbedrag waar de korting al vanaf is. 

Voordelen

Als member van terStal profiteer je van alle voordelen die terStal te bieden heeft. Bij elke aankoop kun je sparen voor punten. Bij registratie ontvang je meteen 50 welkomstpunten. Je kunt je aankopen inzien in je account en daarnaast spaar je memberpunten voor persoonlijke vouchers, je profiteert van exclusieve cadeautjes, krijgt eerder toegang tot nieuwe collecties (pre)sale en veel meer. Naast vouchers op basis van je punten, ontvang je ook andere kortingsvouchers zoals gratis verzending of 15% korting bij je verjaardag. Als member ben jij altijd als eerste op de hoogte van onze nieuwste collecties, toffe acties en exclusieve aanbiedingen in onze 220 winkels en op www.terstal.nl. Kortom, voordelen voor het hele gezin!

Vouchers

Het is niet mogelijk om per aankoop meerdere vouchers in te leveren. Dit geldt ook voor combinaties van verschillende vouchers. Er kan altijd 1 voucher worden ingeleverd per aankoop of bestelling. De vouchers zijn niet geldig tijdens grote kortingsacties, waaronder VKK, shopping weekend en de SALE periode.

Persoonlijke gegevens en privacy

De gegevens die terStal Textiel BV verzamelt als member van terStal worden opgeslagen in de terStal databank. Deze databank wordt beheerd door terStal Textiel BV. De gegevens uit de terStal databank worden vertrouwelijk behandeld. Door member te worden, geef je terStal toestemming voor het gebruik van je transactie- en persoonsgegevens en je te voorzien van (service)e-mails die betrekking hebben op het spaarprogramma waar je als member van terStal aan deelneemt. Om jou als klant beter te leren kennen en om in te spelen op jouw wensen en behoeften, kan terStal je transactie- en persoonsgegevens gebruiken voor analysemogelijkheden en deze combineren met andere databanken welke terStal beheert. Wijzigingen in gegevens van de klantenkaarthouder kunnen schriftelijk worden doorgegeven aan: [email protected].

Beëindiging deelname klantenkaarthouder

Je kunt je deelname als member van terStal beëindigen door terStal Familiemode hiervan op de hoogte te stellen. Je kunt dit kenbaar maken in de terStal-winkels, door een e-mail te sturen of te bellen met de klantenservice (zie onderstaand de contactgegevens). Je gegevens worden dan uit de databank verwijderd en je wordt uit het systeem verwijderd.

Verhuizing als member

Een verhuizing kun je kenbaar maken in één van de terStal-winkels, door een e-mail te sturen of te bellen met de klantenservice. Je kunt ook online inloggen met je e-mailadres en wachtwoord en vervolgens je adresgegevens wijzigen in je persoonlijke account op de website www.terstal.nl.

Wijzigingen en beëindigen door TerStal Textiel BV

TerStal Textiel BV behoudt zich het recht voor het spaarprogramma of andere voordelen en condities behorende bij alle members van terStal te beëindigen of geheel of gedeeltelijk te wijzigen. Members worden tijdig op de hoogte gebracht van eventuele wijzigingen via de winkel of via de website. Daarnaast behoudt terStal Textiel BV het recht een member van terStal te blokkeren indien onregelmatigheden worden aangetroffen, zoals winkeldiefstal en onacceptabele uitlatingen. Het gespaarde aantal punten komt daarmee automatisch te vervallen. Deze beslissing ligt uitsluitend bij terStal Textiel BV en staat niet open voor discussie.

Contactgegevens

Correspondentie aangaande alle aspecten van ons spaarprogramma kan schriftelijk gericht worden aan: terStal Familiemode, t.a.v. de terStal klantenkaart, Postbus 309, 7600 AH Almelo. Mailen kan ook: [email protected]

Algemene voorwaarden voor terStal X-TRA

1. Definities en begrippen

1.1 terStal X-TRA: Het loyaliteitsprogramma aangeboden door terStal, waarmee klanten punten kunnen sparen en inwisselen voor vouchers. Daarnaast zijn er voordelen zoals exclusieve kortingen, gratis verzending, speciale aanbiedingen, persoonlijke cadeautjes, en vroege toegang tot sales. Dit programma is ontworpen om klanten te belonen voor hun aankopen en hen toegang te geven tot deze extra voordelen.

1.2 Member: Elke klant die zich heeft aangemeld voor het terStal X-TRA programma. Basis members kunnen op elk moment hun lidmaatschap beëindigen of upgraden naar een hoger niveau binnen het programma.

1.3 Punten: Virtuele eenheden die members kunnen verdienen door aankopen te doen bij terStal, zowel online als in fysieke winkels. Deze punten worden ingewisseld voor vouchers, maar zijn niet inwisselbaar voor contanten.

2. Toepasselijkheid

2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle members van het terStal X-TRA programma. Members kunnen pas deelnemen aan terStal X-TRA nadat zij deze algemene voorwaarden expliciet hebben geaccepteerd. Zonder acceptatie is deelname niet mogelijk. 

3. Lidmaatschap en deelname

3.1 Vereisten voor deelname: Leden moeten minimaal 18 jaar oud zijn en woonachtig in Nederland.

3.2 Aanmelden en beëindigen van lidmaatschap: Members kunnen zich aanmelden voor het programma via de website van terStal of in een van de winkels. Het lidmaatschap kan op elk moment worden beëindigd door contact op te nemen met de klantenservice. terStal behoudt zich het recht voor om een lidmaatschap te beëindigen in geval van misbruik of fraude.

3.3 Niveaus (Basis, Plus, Royaal): Members kunnen zich kwalificeren voor verschillende niveaus op basis van het aantal gespaarde punten of door een jaarlijkse dan wel maandelijkse bijdrage te betalen. Elk niveau biedt specifieke voordelen deze zijn te vinden op: x-tra.

  • Basis (0-249 punten)
  • Plus (vanaf 250 punten)
  • Royaal (€14,99 per jaar)

4. Verdienen en inwisselen van punten

4.1 Verdienen van punten: Members verdienen 1 punt voor elke euro die ze uitgeven bij terStal. Extra punten kunnen worden verdiend tijdens speciale promoties of door deel te nemen aan enquêtes en andere acties.

4.2 Inwisselvoorwaarden: Punten worden automatisch ingewisseld voor vouchers. Er is een minimum van 125 punten vereist om een €5 voucher te ontvangen. De volledige lijst van beschikbare beloningen is beschikbaar op de website van terStal.

4.3 Beperkingen en uitzonderingen: Niet alle producten of diensten komen in aanmerking voor het verdienen of inwisselen van punten. Giftcards en sommige promotie-items zijn uitgesloten. De voorwaarden voor het inwisselen van punten kunnen variëren afhankelijk van het specifieke voordeel.

4.4 Geldigheidsduur van punten: Punten zijn 12 maanden geldig vanaf de datum van toekenning. Na deze periode vervallen de punten automatisch.

5. Keuzekorting en andere voordelen

5.1 Keuzekorting: Members van het X-TRA Royaal-niveau kunnen elke vier maanden een productcategorie selecteren waarop ze extra korting willen ontvangen. Deze korting is niet altijd combineerbaar met andere lopende promoties.

5.2 Andere voordelen: Members kunnen genieten van voordelen zoals gratis verzending, verjaardagscadeautjes, vroege toegang tot exclusieve verkoop, en verrassingskortingen. De specifieke voordelen zijn afhankelijk van het niveau van de member, zoals gespecificeerd in artikel 3.

6. Wijzigingen aan het programma

6.1 terStal heeft het recht om deze algemene voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden zullen ten minste 30 dagen nadat terStal de members van X-TRA over de wijzigingen heeft geïnformeerd en zodra ze op de website zijn gepubliceerd, van toepassing zijn. 

6.2 Indien een wijziging van deze voorwaarden tot gevolg heeft dat aan het member van XTRA een prestatie wordt verschaft die wezenlijk afwijkt van de toegezegde prestatie, hebben de members het recht om hun deelname aan het X-TRA programma te ontbinden per de datum dat de gewijzigde voorwaarden in werking treden. Indien de members nadien van het X-TRA programma gebruik blijven maken, aanvaarden zij daarmee de toepasselijkheid van de gewijzigde voorwaarden. 

6.3 Deelname aan het X-TRA-programma is niet beschikbaar voor zakelijke klanten. Het programma is uitsluitend bedoeld voor consumenten. 

7. Beëindiging en vervallen van punten

7.1 terStal kan het lidmaatschap van een member beëindigen in geval van misbruik, fraude, of enige andere overtreding van deze voorwaarden. Bij beëindiging vervallen alle gespaarde punten. 

7.2 Als een member besluit het lidmaatschap vrijwillig te beëindigen, worden de gespaarde punten omgezet in een voucher, een en ander met inachtneming van het bepaalde in artikel 4. 

8. Aansprakelijkheid en beperkingen

8.1 terStal is niet verantwoordelijk voor technische problemen, fouten in puntentoekenning, of andere onvoorziene omstandigheden die de werking van het programma beïnvloeden. Er wordt geen aansprakelijkheid aanvaard voor eventuele technische gebreken in verband met het gebruik van het X-TRA programma. 

9. Klachtenprocedure

9.1 Klachten over het terStal X-TRA programma kunnen schriftelijk of via e-mail worden ingediend bij de klantenservice van terStal. Klachten moeten binnen 30 dagen na het voorval worden ingediend. 

9.2 terStal zal binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een bevestiging sturen en de klacht zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen, afhandelen. 

10. Toepasselijk recht en geschillenbeslechting

10.1 Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. 

10.2 Eventuele geschillen die voortvloeien uit of verband houden met het terStal X-TRA programma worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in Nederland. 

11. Duur en opzegging van het lidmaatschap

11.1 Het X-TRA loyaliteitsprogramma begint op de datum waarop de member zich heeft aangemeld. Het lidmaatschap kan worden aangegaan als een maand- of jaarabonnement en wordt na de gekozen periode automatisch verlengd voor onbepaalde tijd, tenzij het lid zijn/haar lidmaatschap heeft opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. 

11.2 terStal behoudt zich het recht voor om het X-TRA programma te beëindigen. In dat geval worden de members hiervan tijdig op de hoogte gesteld.

Naast deze specifieke voorwaarden voor het terStal X-TRA programma, zijn de algemene voorwaarden van terStal van toepassing op alle aankopen die door members worden gedaan, tenzij anders vermeld in deze voorwaarden.

Voorwaarden voor Riverty 14-dagenFactuur en Riverty Automatische incasso

Versie 2.0, van toepassing vanaf 01. februari 2023.

Wat is Riverty 14-dagenFactuur en Riverty Automatische incasso?

Wij als webwinkel (hierna de "Webwinkel") bieden jou Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso aan in samenwerking met een externe dienstverlener, Riverty GmbH, Gütersloher Straße 123, 33415 Verl, Duitsland ("Riverty", voor meer informatie zie https://www.riverty.com/en/imprint/). Om met Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso te kunnen betalen, moet je een Factuur- en afleveradres in Nederland hebben. Dit adres mag geen postbus zijn. Verder moet je ten minste 18 jaar oud zijn, ofwel een onderneming (ongeacht of deze wordt gedreven door middel van een eenmanszaak, vennootschap onder firma, commanditaire vennootschap, maatschap, coöperatie, stichting, B.V., N.V., SE of anderszins).  

Als je ervoor kiest om met Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso voor je bestelling te betalen, betekent dit het volgende:

  • Riverty voert een kredietwaardigheids- en adrescontrole uit (zie artikel 1.1 hieronder) om te bepalen of deze betaaloplossing beschikbaar is voor jouw bestelling;
  • als Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso beschikbaar is, wordt dit aan je bevestigd bij het afronden van je bestelling in de winkel;
  • zodra je een overeenkomst sluit met onze Webwinkel voor je bestelling (de "Transactie") en jouw keuze voor Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso, vindt er een overdracht aan Riverty plaats van alle bestaande en toekomstige vorderingen voor de bedragen (inclusief de prijs) die je in verband met die bestelling moet betalen aan onze Webwinkel (de "Overdracht");
  • vanwege de Overdracht ontvang je voor je bestelling van Riverty per e-mail (of per gewone post als er geen e-mailadres beschikbaar is) één factuur of betalingsoverzichten (beide ieder hierna ook aangeduid als "Factuur");
  • bij gebruik van Riverty 14-dagenFactuur moet ieder door jou te betalen bedrag 14 dagen na de datum van de Factuur worden overgemaakt naar een rekening van Riverty zoals vermeld op de Factuur. Bij gebruik van Riverty Automatische incasso wordt het op de Factuur vermelde bedrag geïnd wanneer het verschuldigd is van de rekening die je hebt opgegeven in de SEPA-opdracht aan Riverty;
  • Riverty is alleen betrokken bij het betaalproces en daarom blijft onze Webwinkel verantwoordelijk voor alle andere aspecten van de Transactie, met name de uitvoering van de bestelling en de kwaliteit van wat je geleverd krijgt.

Wanneer zijn deze voorwaarden van toepassing?

Deze voorwaarden zijn van toepassing zodra je ervoor kiest om via Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso te betalen bij onze Webwinkel. Een keuze voor Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso leidt tot het ontstaan van rechten en verplichtingen tussen jou en onze Webwinkel (en ook tussen jou en Riverty, vanaf de Overdracht). Als je kiest voor Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso, vormen deze voorwaarden een onlosmakelijk onderdeel van de overeenkomst tussen jou en onze Webwinkel voor de betreffende Transactie.

Voor alle duidelijkheid: deze voorwaarden zijn eveneens van toepassing als je telefonisch een bestelling bij onze Webwinkel plaatst.

1. Hoe werkt Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso?

1.1 Bij jouw keuze voor Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso beoordeelt onze Webwinkel of deze betaaloplossing beschikbaar is voor jouw bestelling. Daartoe voert Riverty een kredietwaardigheids- en adrescontrole uit (zoals beschreven in het Privacy Statement van Riverty: https://documents.riverty.com/privacy_statement/checkout/nl_nl).

1.2 Als Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso beschikbaar is voor jouw bestelling, zal onze Webwinkel dit aan je bevestigen bij het afronden van je bestelling in de winkel. Als je niet met Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso kunt betalen, dan kun je bij de kassa een andere betaalmethode kiezen.

1.3 Mededeling van Overdracht: Totstandkoming van een overeenkomst tussen jou en onze Webwinkel voor jouw bestelling en het gebruik door jou van Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso leidt automatisch tot Overdracht aan Riverty van alle bestaande en toekomstige vorderingen voor de bedragen (inclusief de prijs) die je op grond van die overeenkomst moet betalen aan onze Webwinkel. Vanwege deze Overdracht ontvang je van Riverty een Factuur met het te betalen bedrag, meestal digitaal via e-mail (of via de gewone post als er geen e-mailadres beschikbaar is).

1.4 Na de Overdracht moeten al jouw betalingen voor je Riverty 14-dagenFactuur voor je bestelling binnen 14 dagen aan Riverty worden gedaan. Daarbij heeft Riverty in verband met de betaling de vorderingsrechten overgenomen uit de tussen onze Webwinkel met jou gesloten overeenkomst.

1.5 Na de Overdracht zullen al jouw betalingen voor je Riverty Automatische incasso voor je bestelling binnen 3 dagen na de SEPA vooraankondiging door Riverty worden afgeschreven. Daarbij heeft Riverty in verband met de betaling de vorderingsrechten overgenomen uit de tussen onze Webwinkel met jou gesloten overeenkomst.

1.6 Als je na de Overdracht een betaling doet aan iemand anders dan Riverty (waaronder onze Webwinkel), blijft jouw betalingsverplichting aan Riverty bestaan. In dat geval moet je opnieuw betalen, dit keer aan Riverty.

1.7 Iedere vordering op jou kan door Riverty altijd eenzijdig worden overgedragen aan een derde (waaronder een incassobureau in geval van wanbetaling).

2. Wanneer moet je betalen bij Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso?

2.1 Als je Riverty 14-dagenFactuur als betaalmethode kiest, moet ieder door jou te betalen bedrag naar Riverty worden overgemaakt binnen 14 dagen na de datum van de betreffende Factuur. De bankrekening en alle vereiste gegevens staan vermeld op de Factuur die je van Riverty ontvangt.

Als je Riverty automatische incasso als betaalmethode kiest, machtig je Riverty uitdrukkelijk om het in de Factuur vermelde bedrag automatisch van de door jouw opgegeven (bank)rekeningnummer te incasseren en heb je volledig betaald zodra de incasso succesvol is afgerond en de terugboekingstermijn is verstreken. Zodra jouw verzoek om via Riverty te betalen is geaccepteerd en je via de standaard Europese incasso gaat betalen, sturen wij je een vooraankondiging waarin wij jouw incasso-opdracht bevestigen. Je ontvangt deze vooraankondiging 3 dagen voordat wij het geld zullen incasseren. Door te kiezen voor de betaalservice van Riverty ga je akkoord met de termijn van 3 dagen.

2.2 Als je hebt gekozen voor de optie om via Riverty Automatische Incasso te betalen, moet je ervoor zorgen dat er voldoende geld beschikbaar is op de door jouw opgegeven rekening.

3. Wat gebeurt er bij een betalingsachterstand?

3.1 Indien je een bedrag niet betaalt binnen de op de Factuur vermelde termijn, is het te betalen bedrag onmiddellijk opeisbaar en ben je zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.

3.2 In het geval van een betalingsachterstand zal Riverty je een herinnering sturen en binnen 14 dagen betaling eisen, waarbij je wordt gewaarschuwd dat als de betaling niet binnen 14 dagen is ontvangen, je incassokosten moet betalen in overeenstemming met het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten. Als je niet op deze herinnering reageert door het openstaande bedrag alsnog op tijd te betalen, stuurt Riverty je een (tweede) schriftelijke herinnering en wordt het te betalen bedrag verhoogd met een gedeelte van de buitengerechtelijke incassokosten die je verschuldigd bent geworden. Reageer je ook niet op deze (tweede) herinnering door het hele verhoogde bedrag tijdig te betalen, dan stuurt Riverty je per post een aanmaning (laatste herinnering), waarbij het totale bedrag opnieuw wordt verhoogd; in deze aanmaning worden ook het totaalbedrag aan verschuldigde buitengerechtelijke incassokosten vermeld. Voor de toepasselijke gedeelten van de buitengerechtelijke incassokosten, zie herinneringskosten. De totale buitengerechtelijke incassokosten die Riverty op grond van het toepasselijke Nederlandse recht in rekening mag brengen bedragen 15% van het openstaande bedrag met een minimum van € 40 (veertig euro).

3.3 Vanaf de datum waarop je in verzuim bent, heeft Riverty het recht om over het door jou te betalen bedrag de wettelijke rente in rekening te brengen vanaf de vervaldag tot aan de datum van algehele voldoening. Als je een bedrag niet betaalt binnen de termijn genoemd in de tweede herinnering of aanmaning, ben je bovendien de buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd die door Riverty zijn opgegeven met inachtneming van de toepasselijke wettelijke bepalingen. Als er daarna nog een incassoprocedure tegen je moet worden ingesteld, brengt Riverty alle kosten voor het verkrijgen van betaling in rechte bij jou in rekening (de zogeheten gerechtelijke kosten).

3.4 Als Riverty gerechtelijke of buitengerechtelijke incassokosten maakt (zoals bedoeld in de artikelen 3.2 en 3.3), worden de door jou betaalde bedragen eerst in mindering gebracht op die kosten. Pas nadat alle kosten volledig zijn voldaan, wordt een door jou betaald bedrag in mindering gebracht op het bedrag dat je oorspronkelijk moest betalen voor je Factuur.

Download PDF